Vimpelgirlang

Alltså, det är ju bara att inse, det blir ju helt klart både

festligare och mer kalasigt med lite vimplar i taket!

 

Mina högtravande planer och vändsydda vimplar fick dock stryka på foten då pysseltiden nu på slutet varit näst intill obefintlig och det fick istället bli enklast möjliga - typ good enough, fast i vimpelvärlden då. ZZ längs kanterna och sedan ZZ fast på ett bomullsband.

 

Bägge tygerna är gamla påslakan, och detta var ett perfekt projekt för att göra något av de där tunnslitna bitarna som knappt håller för att sy något av. Vimpelprojektet blev förresten också premiär för min rullkniv!

 

Måste medge att det var bra mycket smidigare att skära till bitarna än att klippa ut en och en, så den kommer jag att använda fler gånger helt klart! Dock fick jag också erfara att den är rejält vass (aj!) så jag håller kvar i min taktik att bara använda den när jag pysslar själv, ensam, och aldrig när jag har barnen med mig...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0