Ett imponerande garnköp

 
Ja, det imponerande i det här köpet ligger egentligen inte i vad jag KÖPT utan snarare i vada jag INTE köpt. Jag har alltså lyckats med konststycket att trots rea på en massa Drops-garner och andra frestande garner och erbjudanden bara köpa just det garn jag gick till affären för att köpa.
 
Den ni! Inte illa va?!
 
 
Målet med besöket i garnbutiken var att köpa garn till en Owls till mig själv. Jag har varit sugen på att sticka en i flera år. Först blev det inte av för att jag faktiskt inte var nog bra på att sticka, och sen blev det helt enkelt inte av - men nu så, efter att ha frestats av Irénes och Amandas alla uggletröjor är det tillsist dags att sticka ugglor även för mig!
 
Valet föll på detta lite dimmigt grå-turkosa garnet,vilket lyckligtvis visade sig passa fin fint till de loppisfyndade knapparna jag köpt just med tanke på att använda till uggleögon på en Owls!
 
 
Nu är det förresten också officiellt att Kamilla och Clara släpper en stickbok tillsammans nu till hösten! Tjoho för det!

Kommentarer
Postat av: lotta

Det ska bli spännande att få se resultatet, för en oinvigd!!??

2013-05-09 @ 21:44:40
Postat av: Eva H

Hoppas jag lyckas med detsamma... Att komma hem med bara planerat inköp alltså. Ska till butik för rean i veckan som kommer.
Skulle gärna göra uggle-tröjan (har en uggletokig mor om inte annat) men sticka på engelska? Har aldrig gjort. (Och kan inte heller köpa mönstret via datorn. Lika bra förmodligen:D)
Lycka till du!

2013-05-10 @ 10:23:28
URL: http://fyrfotingar.blogspot.se
Postat av: Ida

Nämen se där! Just den tröjan satt jag precis och skrev ett inlägg om, eller ja, barnversionen av den! Har äntligen fått bilder på den så det kommer upp på bloggen imorgon. Den är också stickad i Nepal. :)

2013-05-11 @ 23:21:06
URL: http://idasidan.blogspot.se/
Postat av: Manduzana stickar

Jag tror att din Owl kommer att bli assnygg! :)

2013-05-19 @ 10:32:39
URL: http://manduzanastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0