Morsdag

 
Hurra för alla mammor!
 
Vi brukar ärligt talat inte göra något så där fantastiskt omvälvande festligt vare sig till fars- eller morsdag, men i år fick jag minsann både sovmorgon och ett hemsnickrat lock som passar till mina pallkragar, så nu har den ena blivit en liten drivbänk!
 
I drivbänken kan man nu hitta basilika och persilja som tidigare stått inne i köksfönstret, och jag hoppas på att det även ska komma upp både ruccola, plocksallad, rädisor och palsternacka vad det lider!
 
...och nu mamma, här kommer överraskningen som jag inte ville berätta om i telefon. Din morsdags-blomma från mig till dig blir en sibirisk pion! Jag grävde upp roten i höstas, och den ser ut att ha klarat vintern i kruka bra och är nu redo att krypa ned i jorden igen.
 
Den ser kanske inte mycket ut för världen just nu - men ge den några år och du har en praktfull planta!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tackar så väldigt mycket!

2013-05-27 @ 16:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0