Påskafton = äggjakt




Ni som följt min blogg en tid känner säkert till hur äggjakt är en obligatorisk del av påskaftonen hemma hos den Metamorphosiska familjen, och detta år är inget undantag!

Storasyster och Lillebror tog täten och Lillskrotet hängde på så gott det gick, och efter en halvtimme var alla äggen funna!

Som vanligt är det barnens plåtägg som fyllts och göms. Fina att ta fram och använda år efter år, och tåliga nog för att kunna gömmas även utomhus! 


...och det slog mig nu, Lillskrotets ägg är ju faktiskt GULT! Sicken oplanerad tur!

Kommentarer
Postat av: U-B

Glad Påsk!

2014-04-19 @ 11:23:36
Postat av: Blenda

Plåtägg, så fina, tror jag aldrig att jag sett, "IR"...

Glad påsk på er!

2014-04-19 @ 19:35:35
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Fanny

O, vilken rolig tradition! Hemma hos oss fick vi aldrig ledtrådar.. Låter extra kul :) Glad påsk,

Svar: Ja, det gör hela "få påskägg"-grejen lite mer utmanande! Idag tog det dem faktiskt en hel halvtimme att hitta äggen = en lyckad och lagom klurig jakt! :)
Metamorphosis

2014-04-19 @ 21:31:39
Postat av: sunna

Vi har också påskjakt, fast min äldsta är 27... men tradition är viktigt och de vill verklgen

Svar: Man blir aldrig för gammal för äggjakt! Själv väntar jag på att mina barn ska bli nog stora så att de kanske kan ordna lite äggjakt för oss föräldrar också... ;)
Metamorphosis

2014-04-21 @ 23:54:22
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0