Stickat: Inspira cowl

 
Den har varit färdig ett tag redan, men det tog visst lite tid att fånga Inspiran på kort!
 
Mönster: Inspira Cowl av Graphica (jag stickade den modell som heter "Steampunk")
Stickor: 4½mm rundstickor
Garn: Drops Delight + Silkbloom Fino från BC Garn, lite egenfärgat Gästrike 2tr från Järbogarn och en del svart alpaca garn som jag inte kommer ihåg var det kommer från (ett bra restgarns-projekt med andra ord!)
 
Jag är både nöjd och inte nöjd med det här projektet. Eller ja, mest är jag jättenöjd faktiskt. Jag gillar verkligen effekten av ribbningen som mönstret bygger på, garnerna ser ut att fungera fint ihop och det var ett bra projekt för att verkligen utnyttja de där små resterna av fina, men udda garn som inte skulle räckt till något "eget".
Det jag inte är nöjd med är storleken och passformen, utifrån att jag från början hade tänkt den till mig själv. Den är liksom både för stor och för liten på samma gång. För stor och yvig för att fungera som HALSkrage, men samtidigt för tight för att nå ner över axlarna (och då råkade jag ändå lägga upp några extra maskor)
 
...men som tur i oturen så är ju storasyster lite mindre än vad jag är så på henne sitter den som en smäck! Dessutom så gillar och passar hon i samma färger som jag, och hon blev jätteglad vid erbjudandet att överta Insiran, så den fick helt enkelt bli hennes istället, till glädje för oss bägge!
 
Är lite sugen på att sticka en till enligt samma princip, fast till mig själv då. Och då antingen mindre så att det blir som en halskrage bara, eller rejält större så att den sitter lika som denna sitter på storasyster!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Blenda

Jättefin blev den! Härliga färger. Förstår att Storasyster blev nöjd!

2014-01-25 @ 18:51:20
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: irenejb

Jättefin! Tycker verkligen om den, men är tveksam till modellen, om jag skulle använda den. Storasyster slapp sno den från dej :)

När det gäller mandalamallar så vet jag att de finns. Kanske ska skaffa sådana också. Men jag gillar ju det där pillandet med streck efter streck.

2014-01-25 @ 22:02:25
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

jättefin! Jag fick en inspira cowl (en mindre variant) av min syster i födelsedagspresent. Hoppas att dottern tycker lika mycket om sin som jag gillar min

2014-01-29 @ 08:09:28
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0