Stickat: Julklappsvantar 2013 #3

 
Tredje och sista paret ut bland de vantar jag stickat i julklapp!
Här satte dock tid/ork stopp och min systers pojkvän som var mottagaren fick bara en vante i sitt paket på julafton. Den andra fick han nu efter nyår. Men den blev i alla fall klar i tid till att vi faktiskt fått lite riktigt vinterväder!
 
Tänkte att de skulle få matcha lite lagomt så där, min syster och hennes pojkvän så designen blev väldigt lika. Dock olika grad av färgrannhet för att passa hur de brukar klä sig.
 
Garn: Trysil Garns Iglo till den Lettiska flätan och Järbo garns Lovikka till resten av vanten.
Stickor: 4mm till uppläggning och flätan, 5½mm till resten av vanten.
Mönster: 40 maskor till uppläggning och den Lettiska flätan, minskade sedan till 32 maskor när jag övergick till Lovikkagarnet. Stickade som vilka basic Lovikkavantar som helst, fast i min tappning då...
 
Nu börjar det vara hög tid för att jag ska sticka ett par vantar till mig själv också! Saknar att ha ett par riktigt varma Lovikkavantar!
Funderar lite på färgsättningen... klassiskt polkagrisrandiga kanske?
Med en fläta i lila/svart?
 
 

Kommentarer
Postat av: Blenda

Superfina! Och Lovika är så rejält och bra också!

2014-01-12 @ 08:27:26
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Omvåren

Så fina! Alla tre paren! Är sugen på att sticka vantar, eller snarare är det ett akut behov då jag tydligen inte äger ett enda par längre efter ha slarvat bort mina återbrukade. Hittade lovikagarn här hemma, nu ska jag bara klura ut det här med hur man stickar vantar...

2014-01-18 @ 19:53:59
URL: http://omvaren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0