Mitt eget lilla "knit kit"



Häpp!
 
Inspirerad av The Knit Kit har jag plockat ihop mitt eget lilla stick kit!
 
Det där med att ta med sig de tillbehör och extraprylar som behövs till stickningen tycker jag nämligen är lite av ett kapitel för sig. Mer än en gång har jag vimsat runt precis innan jag ska iväg och försökt leta fram allt vad det nu är jag behöver, och resultatet brukar vara att jag antingen inte hittar de saker jag letade efter, att jag får jag med mig på tok för mycket saker och gärna då sen också att det dräller runt i väskan så att jag ändå inte hittar det jag behöver när jag behöver det, även om jag då faktiskt lyckats packa ned det... *suck*
 
Men nu så! Revansch!
 
Efter att först ha snavat över The Knit Kit på lite olika stick-bloggar, och sen dessutom fått kika på en live på ett stickcafé (där den lovordades för att vara så smidig att bara plocka med sig och veta att allt som kan behövas är med) kände jag att jag också måste fixa ett eget "to-go" kit med det viktigaste!
 
Mitt innehåll så här långt;
 
- måttband
- ullnål
- stoppar till mina knit pro kablar
- några markörer
- några säkerhetsnålar
- en av mina mini-fickknivar
 
...som allt som allt ryms i en lite rund plåtask  i storlek som en snusdosam, vilken dels är lätt att hitta rätt på i stickpåsens eller väskans djup men även går att lätt stoppa med sig i fickan när du ska iväg på stickcafé!
 
Allt samlat.
Allt med.
 
Funderar lite på om jag borde utöka det lite? Men jag vet inte riktigt med vad? Eller ev. om jag drar ned på markörer och satsar fullt ut på säkerhetsnålar? Trots allt går det ju att ha till det mesta, från att fånga upp tappade maskor till att använda som markörer eller som "nyckel" för att kunna skruva åt knit pro-tipparna riktigt bra.
 
Och nu blir jag ju nyfiken - vad skulle du packa ihop i DITT stick-kit?
Vad tycker just DU är det viktigaste att ha med?
 
 



Kommentarer
Postat av: Blenda

Åh, utan att ha funderat över detta alls innan, så säger jag;
- Sax (eller fickkniv för all del!)
- Stoppnål
- Några markörer
- En garnsnutt,helst i bomull
- Virknål vore bra! Fast det blir kanske svårt att få plats med...
- Måttband.

Och det lät ju himla smart med säkerhetsnålar, så det får jag nog ha med ocks i

Svar: Garnsnutt var ju bra! Det ska jag nog lägga till!
Metamorphosis

2014-07-18 @ 18:29:43
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

Väldigt fiffigt och fint

2014-07-22 @ 10:34:19
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Anna Lennartsdotter

Jag skulle nog klara mig med samma som du, fast jag byter kniven mot en liten sax.
Vilka fina stickmarkörer du har. Och ett himla bra sätt att minska på knapplagret. =)
/Anna

Svar: Ja, visst är de fina! :) har fått dem i ett byte för ett par år sedan.

Ang min kniv ska jag kke förtydliga att den inte bara innehåller en kniv, utan även en sax, nagelfil, tandpetare och pincett - heja victorinox! :)
Metamorphosis

2014-07-25 @ 08:16:48
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Ellinor

Smart att plocka ihop ett litet kit så där en gång för alla! Jag skulle lägga i en liten penna också.

2014-07-28 @ 20:54:12
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0