Den här tiden när hela världen doftar av syren...




Skulle man kunna överdosera syrendoft så ligger jag nog i riskzonen.
En gård omgärdad av gamla lila bondsyrener som stått där sedan långt innan vår tid på gården, och dessutom ett stort fång lila och vita syrener som mina föräldrar förärade mig med - UNDERBART!
 
Faktiskt lika härligt som att inte börja dagen med att väcka upp trötta barn, rodda med packning och lunchlådor och skyndaskyndaskynda utan istället börja dagen med kaffe och stickning på altanen som äntligen är på plats. Pratade med en tjej som brukar läsa min blogg som sa att hon såg fram emot att jag skulle få tid att börja sticka mer (och därmed blogga mer om stickning) snart - och ja, jag kan bara hålla med henne! Det ser jag också fram emot! Sticka, sy, brodera, tälja - hantverk, her I come!
 
 
Har förresten läst att det går att koka saft på syrener? Kanske något att passa på att prova nu när de blommar som bäst?



Kommentarer
Postat av: Blenda

Nej, syren kan man inte överdosera, och inte heller liljekonvalj! Lupin däremot, DEN kan överdoseras! Ena dottern och jag for ut och plockade lupiner för att pynta inför studenten, och fyllde således hela bagaget på bilen. Vi var nästan yra när vi klev ur bilen hemma igen... :-)

Svar: Tack för förvarningen! Då håller jag mig borta från lupinerna men fortsätter att m gott samvete gå hårt på syren o liljekonvalj! :)
Metamorphosis

2014-06-06 @ 18:13:48
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Ellinor Landmark

Saft kan man göra! Det blir samma smak som det doftar, väldigt... Parfymerad liksom. Det finns att smaka på när du har vägarna förbi undrom:)

Svar: Japp, Saft står på önskelistan! :)
Metamorphosis

2014-06-08 @ 23:42:36
URL: http://originella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0