Årets sportlovsstickning!


Hej sportlov!

I brist på passande pågående stickningar fick det bli att lägga upp en ny lagom till lovet! 

Valet föll på "Birch leaf shawl" (aka bottom-up) som finns som gratismönster på Ravely. Jag stickar den på stickar på 4mm stickor i ett härligt björklövsgröna Geilsk Tynd uld som jag fick för bra länge sedan i ett garn/te/choklad-byte och som sedan dess väntat på det rätta projektet. Och ja, det känns också på det hela taget som ett alldeles utmärkt sportlovsprojekt!

- Mycket repetitivt mönster (=bra för stickning i bilen och under trötta kvällar efter en dag med massor av skidåkning)

- Snygg och lagomt skir spets (=perfekt till våren och sommaren som är i antågande)

- Lövmönstret passar finfint till det björklövsgröna garnet (=inget nyköp)

- Ett nystan och en kort rundsticka är vad som behövs för den här veckan (=passar det slimmade packutrymmet perfekt!)

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Låter som en bra sportlovsstickning. Min brukar vara sockor eftersom jag tycker att det är ganska tråkigt att sticka men roligt att ha. Dessutom ryms även de i en liten påse :)
Ha ett bra lov och njut av skidåkningen!

Svar: Ja, just ett par helt vanliga (tråkigare men användbara) sockar var faktiskt mitt andrahandsval! :)
Metamorphosis

2014-03-02 @ 19:29:11
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Heidi

det låter som den perfekta vårstickningen! och en vacker sjal att bära kyliga vårkvällar är aldrig fel:)

2014-03-04 @ 18:21:11
URL: http://knitbyheidi.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0