Stickat: Hedwig-halvvantar till storasyster

 

 
Vad kan man lämpligen göra av ett 50g nystan lila Organic Wool + Nettles från Onion? Ja, det var en fråga jag ställt mig ett bra tag.
 
Halsduk - aaaaaalldeles för lite garn för det!
Strumpor? Nja, möjligtvis till lillskrotet som redan har massor.
Mössa? Nej, tyvärr lite för lite garn för det med...
 
...men ett par halvvantar? DET borde väl garnet räcka till i alla fall?
 
Och ja, se det gjorde det!
Och det blev ett par Hedwig-halvvantar till vår Harry Potter-älskande storasyster här hemma, eller som de fick heta på Ravelry; Purple Hedwig fingerless mitts
 
Modellen är i storlek "stort barn/pytteliten dam", typ. De är stickade på stickor 5mm, 32 maskor runt om, 2x2 ribb upptill och nedtill och ca 45 varv höga allt som allt. Ugglorna är gamla favoriter som jag tidigare stickat både på min OWLS av Katie Davies och min ugglemössa. Denna gång är de stickade över 12 maskor + 2 aviga maskor på varje sida för att lyfta fram dem från resten av den annars slätstickad halvvanten, och som vanligt så är det loppis-fyndade knappar till ögon!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilka fina!!! Skulle tro att storasyster gillar dem :)

2014-03-29 @ 20:34:47
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: Eva

Ursnygga!

2014-04-01 @ 14:39:29
URL: http://slowfamiljen.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ser jättemysiga ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0