På stickorna: En sommartröja




För ett par veckor sedan la jag upp en ny stickning - en sommartröja i ull/bomull. Insåg nämligen en brist i min garderob där när det blev varmare. En brist på en tröja som är lite tjockare men som samtidigt går att ha med bara ett linne under!

Det, i kombination med att jag ett bra tag nu varit sugen att testa nåt sånt ull/bomull-blandgarn gjorde att detta kändes som ett passande projekt!

Garn: Rowan Belle Organic DK
Stickor: 3,5mm

Den blir verkligen supersimpel i modellen (som sagt var, det är bara mata maskor-stickning som gäller just nu) på gränsen till FÖR simpel! Några förkortade varv för att forma halsringningen och sen bara varv på varv med slätstickning... 

Vi får väl se om jag är redo för lite utmaningar igen när jag kommit längre in i projektet. I så fall kanske jag vitsar till det lite med nån detalj eller finess där på slutet?

Kommentarer
Postat av: irenejb

Ibland är det de där tröjorna som är lite tråkiga att sticka de som används mest. De passar till allt i alla lägen :)
Jag är också väldigt sugen på att sticka något i ull/bomullsblandning. Dottern håller på med en tröja i exakt samma garn som dej och det verkar vara en väldigt bra kombo.

Svar: Nämen, ett sånt sammanträffande! Ska bli spännande att höra vad din dotter tycker om garnet sen! :)

Och ja, det enkla är ofta det bästa, framför allt när materialet är bra!
Metamorphosis

2014-05-04 @ 17:12:12
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0