Se upp i spenaten!



Här går det vilt till i tomatplanteringen!
Jag testar att dra upp egna plantor i år. Tyvärr är jag väl lite sent ute, men än har jag hoppet uppe om egna tomater där framåt hösten. Sorten är visst en cocktailtomat med namnet "Gardens delight"och jag hoppas det kan bli bra! Siktar på att ha dem i hinkar så att de, om det krisar, går att bära in framåt hösten.

På temat med små plastgubbar i lite ovanliga miljöer vill jag även passa på att tipsa om bloggen www.litengubbe.blogspot.se, men även om Radhusrevoltören som lägger upp sina bilder på Facebook (sök bara på Radhusrevoltören så hittar du rätt!) Skoj värre om du gillar lite ordvitsiga bilder! 

Kommentarer
Postat av: irenejb

Garderners delight är en riktigt god tomat. Det är en av sorterna som vi också sådde. Petade ner åtta fröer av tre olika sorter, fick upp 20 småplantor. Nu är iaf 14 av dem omskolade. Fast jag har inte hittat några skumma figurer som smyger runt bland dem ännu :)

2014-05-10 @ 21:22:49
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0