She's alive!

 
.
 
Tjoho! Min gamla Swatch-klocka från 90-talet lever igen!
 
Och det har jag min syster att tacka för! Hon som tipsade om att hon hade hittat en sprillans ny Swatch-klocka anno 1993 (en störtcool 24-timmarsklocka!) i en butik här i närheten - och om det finns gamla klockor kvar kan det kanske även finnas extra armband kvar?!
 
För det var det min klocka har saknat.
Ett armband.
 
Orginalarmbandet som var i svart/vitt "ormskinn" med ett spänne i samma ljusrosa färg som boetten gick sönder efter några år och ersattes av ett rött armband där plasten ganska snart vittrade sönder - och efter det har den bara legat... år efter år, utan vare sig armband eller fungerande batteri.
 
Men nu så!
 
Med ett nygammalt armband som ska efterlikna någon slags reptil och ett nytt batteri har min fina klocka fått ett nytt liv!
 
Jag vet inte vad som är mest överraskande egentligen. Det faktum att jag, så här många år efter att en så quirky klocka släpptes, lyckats hitta ett armband som faktiskt passar så pass bra som detta gula reptilarmband gör - eller det faktum att klockan, efter att ha legat undan stuvat, med ett tomt batteri de senaste >10 åren startade igång så snart jag satte i ett nytt batteri, och dessutom hållit tiden sedan dess?
 
...och nej, det är kanske inte i alla situationer och sällskap som det passar sig med en plastig klocka anno 1993, med gult reptilarmband och en naken kvinna på urtavlan - men vilken tur då att jag har en superneutral klocka att alternera med de gångerna! Så får min gymnastiska kvinna komma fram och visa mig tiden när det passar sig och de gångerna ha möjlighet till fulla fokus som hon förtjänar efter alla dessa år i en låda!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: U-B

Kul att se den.

2014-05-15 @ 09:15:42
Postat av: Fanny

Den var ju vrölsnygg den klockan!!

2014-05-17 @ 13:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0