Ta chansen - välj själv!



Tja, exakt hur jag ska välja i valet till Europaparlamentet vet jag inte (och inte i riksdagsvalet heller för den delen) men en sak är då säker - jag ska definitivt rösta!

Att inte rösta innebär ett passivt medhåll i hur de som faktiskt röstar har röstat, och lika lite som jag överlåter till mina kollegor att bestämma min middagsmat eller mina grannar att bestämma vilka kläder jag ska ha på mig vill jag överlåta min röst när det kommer till politik till någon annan!

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

hurra, äntligen har valsedeln kommit. Jag har gått och oroat mig för varför den inte kommit

Svar: Härligt! Då är du också redo! :)
Metamorphosis

2014-05-06 @ 22:13:03
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Ja, kanske ännu mindre faktiskt. :) Fick också mitt röstkort häromdagen, ska definitivt gå och rösta!

2014-05-07 @ 08:51:57
URL: http://tygochotyg.blogspot.se
Postat av: My

Nån sa till mig för länge sedan att "det finns länder där människor dör för (den för oss självklara) rätten att rösta, och därför är det vår förbannade skyldighet att rösta. Det tog skruv iaf hos mig. Ibland kanske man även behöver rösta mot något...

2014-05-08 @ 21:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0