Bästa stickorna?

 
Avmaskat så har de tävling där de lottar ut tre olika set med utbytbara stickor där "tävlingsbidraget" är att blogga om sina favoritstickor. Jättelätt, eller hur? Eller också helt otroligt svårt!?! Helt ärligt så kan jag nog inte säga en enda favorit när det kommer till stickor. Det beror ju så otroligt mycket på vad jag stickar, var jag är när jag stickar och sist men inte minst - vilket garn jag stickar med!
Jag menar, favoritstickorna för sockstickningen som transporteras runt och ska samsa i en väska tillsammans med hårda böcker, vattenflaskor och matlådor är ju några helt andra än favoritstickorna för vantstickningen hemma vid köksbordet, eller slappar-sjal-stickningen där i soffan framför en bra film. Men ok, vissa likheter finns det väl ändå... jag gillar vassa stickor framför trubbiga. Och rundstickor framför jumperstickor. Men sen varierar det friskt!
 
Stickorna på bilden är ex. rosenträ från Lantern moon. En mycket trevlig bekantskap så här för köksbordsstickningen och dessutom en souvernir från London, men aldrig att jag skulle våga packa med dem i ryggsäcken! För ömtåliga och för många. Nä, ska det vara en ryggsäcksstickning så är det Addi Sock Rockets eller Hiya Hiya Sharp som får följa med! Vassa rundstickor med metallspetsar och smidiga kablar!
 
Skulle jag dock välja min favorit om vi ska väga in den rent emotionella aspekten av stickor/stickning och favoriter så är dock valet givet - det är min första Knit Pro Symfonie Wood rundsticka! Den där som jag misshandlat brutalt genom åren och som blivit både limmad och slipad på men som trots alla öden och äventyr fortfarande är jättehärlig att sticka med! Och jag tror nog att jag skulle komma rätt långt på en lång 5,5mm rundsticka trots allt? Jag menar, Lovikkavantar på magic loop? Sjalar? En redig kofta? Snabbstickat blir det ju också på tjocka stickor!

Kommentarer
Postat av: U-B

Jag hoppas verkligen att du vinner!

Svar: Tack! det gör jag med! ;)
Metamorphosis

2014-12-02 @ 17:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0