På mina stickor



Har lagt upp lite nytt på stickorna nu och först ut är det röda Madelinetoshgarnet.
 
Hade först en ambitiös tanke om en avancerad spetssjal, men insåg snabbt att nä, just nu klarar mitt huvud inte av något som kräver den graden av koncentration. Spetssjalar får stickas någon annan gång. Lockelsen efter en stoooooor och mjuk sjal i den där fantastiska röda färgen har dock gjort att jag startat igång en sjalstickning ändå. Jag tänkte att jag helt enkelt börjar med en slätstickad, halvcirkelformad "kropp", och så får jag söka efter en lämplig spetskant sen. "Sen" så som i när jag hittat ett snyggt spetsmönster och när mitt huvud klarar av att hålla ordning på lite mer avancerade diagram, typ...
 
Garn: Madeline Tosh merino light
Stickor: 4,5mm
Mönster: ja, du... det får vi se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0