I ❤ pyssel


Ja, självklart så finns det ju delar i mitt liv som också är väldigt viktiga för mig, ja i vissa fall viktigare - men jag slås ändå lite nu och då av hur viktigt pysslandet är för mig! För att få utlopp för min kreativitet, för återhämtning, för att stilla experimentlustan, för tillfredsställelsen att skapa något vackert och/eller användbart, som meditation...
 
Ja, ni fattar va? Pysslandet fyller helt enkelt många viktiga funktioner för mig. Och faktiskt, det spelar inte så stor roll VAD jag gör. Det viktiga är ATT jag gör något. Pärlar med barnen, stickar på egen hand, brottas med symaskinen, färgar garn, skissar på mönster till något...
 
När jag pysslar mår jag bra, mår jag bra så pysslar jag - och om jag behöver pigga upp mig själv är en stunds pyssel en bra sak att ta till!
 
 

Kommentarer
Postat av: irenejb

Förstår precis vad du menar. För att må bra behöver jag slöjda/måla, använda mina händer till skapande. Jag har också märkt, att när jag inte mår bra så blir det mindre skapande fast det egentligen borde vara tvärt om.
Din bild gör mej nyfiken på vad det är som dekoreras med en massa band :)

Svar: Det är ett pysselbytesalster på temat "band" - bloggas inom kort! :)
Metamorphosis

2015-04-15 @ 07:29:03
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0