Nördig (och lite krånglig?) mysteriestickning


God jul på er alla!
 
Här kommer ett litet stick-tips mitt i julhelgen. Johanne och Heléne som sänder stick-poden Nördic knitting har startat en mysteriemössstickning! I mitt tycke verkar detta som en alldeles lagomt omfattande mysteriestickning, och en flerfärgad mössa låter som ett roligt projekt.
 
Själv har jag gjort en djupdykning i garnlådorna och hittat rätt på div. tvåtrådigt ullgarn (mest Kampes) men sen hörde jag att det kanske skule bli för tjockt till detta projekt... Nåja, detta var det garn jag hade hemma, och om inte annat får jag ta denna mössa som (välbehövlig) träning i flerfärgsstickning!
 
Första ledtråden kom ut i går. Andra kommer ut i morgon.
Så fram med stickor och garn och häng på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0