Regn + sol = regnbåge



Här om dagen visade jag upp den halvfärdiga mössan för Lillskrotet och presenterade den som "mycket sol och lite regnbåge" (vi har ju haft lite diskussion kring huruvida mössan skulle vara helt gul eller ej...) och ganska direkt konstaterade Lillskrotet "Vi behöver ju regn!".
 
Va?! Regn?! På en stickning?!
 
Tröga mamman hängde inte alls med... men så fick jag förklaringen - och genast klarade allt! Självklart behöver vi REGN på mössan! För inte blir det någon regnbåge med bara sol inte. Det behövs ju regn också, och det hade Lillskrotet bevisligen koll på! Så nu sitter jag och stickar in regndroppar på mössan av de stackars få klara pärlor jag hittade i gömmorna... eventuellt att det blir ett lite regnmoln på toppen också. Vi får se!
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Jag håller med lillebror. Regndroppar måste det finnas på mössan. Den blir säkert kul att bära. Kanske dansar han regndans också, med den på????

2015-06-30 @ 18:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0