Stickat: Regnbågs-kamouflage-sockar


Lagom till att sommarlovet börjar är nu mina regnbågssockor klara! Och för dem som tycker att regnbågsfärgat/-mönstrat är gnällt och skrikit och iögonfallande så kan jag hälsa att så inte alls är fallet! Kolla här ovan bara. Smälter in så att de knappt syns! Värsta kamouflagesockorna!

Väldigt basic mönster, ihopkokat från nåt köpemönster + tips från folket på "mitt" stickcafé. Kanske det en engelsktalande stickare skulle kalla "vanilla socks"? Liten kort ribb längst upp bara, sen idel slätstickning. Började med 64 maskor och minskade ned till 60 nån stans halvvägs ned på skaftet. Istickad häl och tå i avvikande färg, bara för att det är snyggt! 

Stickor: 2,5mm
Garn: Regnbågsfärgat Opal från serien "Leckerbissen" 4061 samt enfärgat Drops Fabel 106



Kommentarer
Postat av: Klockarbarn

Underbara. Kan aldrig vara fel med regnbågsfärgat. Kuriosa med politiskt inslag:
Jag gjorde ett stickmönster till en regnbågsfärgad bebistunika en gång. En äldre bekant ville ha mönstret och göra en till ett barnbarn. Senare fick jag veta att bekanten ångrade sig efter att en annan bekant sagt att man inte kunde göra såna plagg för det symboliserade gayvärlden. Man blir ju oroad för mänskligheten när man hör sånt och oroad över att man låter sig påverkas av vad andra säger. Mina barn har haft jättemycket regnbågsmönstrade kläder för att det är så fint. Har aldrig slagit mig att andra skulle ha värderingar om ett mönster och färger. Men i så fall, So what?
Jag står för människors lika värde så andra får tycka vad de vill.
Dina strumpor är jättefina också!

Svar: Detta med färger och symbolik är ibland starkare än vi ibland tänker på... 😉

Jag kan, tvär om mot din bekanta, känna att den politiska symboliken som regnbågsfärgat har blivit laddat med (parallellt med att vara associerat med my little pony och Krambjörnarna) ger det regnbågsfärgade den där extra kryddan som gör att jag gillar det ännu lite mer! 🌈💜👍
Metamorphosis

2015-06-14 @ 13:11:24
URL: http://www.klockarbarn.blogspot.com
Postat av: Ewa Svensson

Ser ju ut som om du designat sockorna efter stolen du står på ;). Riktiga glad-sockor är det!

Svar: Ren slump, men det kanske säger något om vilka färger jag brukar fastna för?
Metamorphosis

2015-06-15 @ 19:44:39
URL: http://tygochgarn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0