Stickat: ett sportlovsprojekt


Jorå,  halskragen blev klar (nästan) i tid även om det var på håret! Sista biten skickades dock i bilen på väg till fjälls och på plats, i väntan på att det var dags att ge sig ut i backarna... 

Garn: blandad, maskintvättbar kompott kring 400m/100g. Drops Fabel, Hjertegarns sockgarn, Lanette babyull osv...

Stickor: 2,5mm rundsticka 

"Mönster": 170 maskor, och sen runt runt runt.... Nästa gång (för jo, fler sånna här kragar kommer det att bli - supersmidigtoch användbart restgarnsprojekt!) kommer jag dock att nöja mig med 150 maskor för att få en tightare krage.


Bilstickning in action... 

Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Fint och smart! Börjar genast snegla på mina sockgarnsrester...

Svar: Bara på't! :)
Metamorphosis

2015-03-04 @ 22:27:55
Postat av: Fröken Slöjd

Håller helt med Tyg och otyg!
Dessutom skönt att slippa syntetiska buffar. Mycket svårare att hitta färdiga att köpa i ylle.
"Mata på stickning" en mycket bra form.

2015-03-05 @ 05:57:04
URL: http://frokenslojd.blogspot.se/
Postat av: irenejb

Härlig krage! Ska nog packa med lite garner i den tjockleken och stickor till Vrigstad. Verkar vara en perfekt pratstickning, bara runt, runt runt :)

Svar: Den ultimata pratstickningen skulle jag säga! mkt möjligt att den skulle gå att sticka med förbundna ögon?!
Metamorphosis

2015-03-05 @ 07:34:52
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Blenda

Superfin ju! :-)

2015-03-06 @ 19:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0