På stickorna: The Wednesday night top

90g stickat, 160g to go....
 
Efter att ha stickat min röda sjal i Madeleinetosh merino light så blev jag lite kär i garnet och super sugen på att sticka en tröja till mig själv av resterna som blev över. Nu räcker ju inte 50g till en hel tröja, men tillsammans med en nyinköpt härva i färgen "thunderstorm" och fler rester som jag fått av generösa stickare på "mitt" stickcafé.
 
Stickad uppifrån och ner på stickor 4mm.
Inga krusiduller. 
Kanske tråkigt enkelt och oambitiös enligt vissa.
Avslappnad och återhämtade stickning enligt mig. 
 
Känns extra roligt att på så här sätt, rent fysiskt faktiskt, få bära med mig mina fellow stickare och deras alster som jag inspireras så mycket av!
 
Och namnet? Jo, vi brukar träffas just på onsdagkvällar, så namnet kändes rätt givet!
 

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Stickning utan krusiduller blir ibland de mest använda tröjorna. Det här kommer säkert att bli en sådan :)

Svar: Ja, det är min känsla också så här långt! :)
Metamorphosis

2015-05-05 @ 21:26:56
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0