Hantverk är till för att användas!


Jag har sagt det förr och jag säger det igen - hantverk är till för att användas! 

Ofta ser jag hur vackra bruksföremål hamnar bakom glas i vitrinskåp eller bortglömda i någon låda för att ägaren, med all välmening så klart, tycker att de är alltför fina för att användas. De vill inte slita på dem och de är rädda att de ska bli skadade. Fullt förståeligt, absolut - men också tråkigt och ja, lite resursslöseri nästan?! 

Nä, fram med hantverket! Vårda det självklart, men våga att använda det! Din vardag kommer att bli så mycket vackrare då, jag lovar!

(Känner tyvärr inte till namnet på den som slöjdat kniven)

Kommentarer
Postat av: irenejb

Håller helt klart med! Köpte en fin slev på Gästabudet som passar alldeles utmärkt till att t.ex. röra ihop en kladdkaka. Använder även vårt "finporslin" flitigt.
Sedan måste jag ju bara berömma den fina fina kniven och slidan!

Svar: Ja, visst är den vacker! Tydligen är bladet handsmitt till och
med!!
Metamorphosis

2015-10-04 @ 17:43:12
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0