Fred, kärlek och feminism

 
Ett projekt som varit klart en tid men som inte fastnat på bild förrän nu är min feminist-jacka! Jackan är loppisfyndad och har väl inte blivit så väldigt använd under de år jag haft den. Detta då ärmarna varit på tok för korta, så dealen var enkel. Antingen gör jag något åt den så att den passar, eller också får den vandra vidare!
 
Tanken var från början att bara jobba med olika denim-färger i aplikationerna och ärmförlängningen, men den tanken sprack rätt snabbt... blev alldels för tråkigt, både att jobba med och som resultat!
 
Nä, fram med färger! Med hjälp av utspädd textilfärg fick jag till både rött och grönt jeanstyg och i linje med att jag är gammal "sjalare" är tyget jag skarvat ärmarna med bitar av bärsjalstyg (Storchenwiege Inka, för dig som också är lite sjalnördig)
 
Kvinnotecknet var en given huvudfigur, sen kom kurbitsarna med sina hjärtan och till sist duvorna uppe på axlarna. Fram för fred, kärlek och feminism!
 
 

Kommentarer
Postat av: solängel

Snyggt! Smart att färga denimtyget med textilfärg sådär, tack för tipset! Men hade inte girasol metamorphosis varit ett ännu bättre val till ärmförlängningen? Lite väl exklusivt, kanske... ;-)

Svar: Hade jag haft lämpliga bitar till övers så absolut! ;)
Metamorphosis

2015-09-16 @ 12:30:58
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: Lotta

Läcker jeansjacka!!!

Svar: Tack!
Metamorphosis

2015-09-26 @ 07:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0