Att göra din egen "Traveler's notebook"

Köpte en fantastisk vacker skrivbok från Tiger Baby när jag var på julmarknad i Stockholm i november. Ursprungligen hade den en (utbytbar) inlaga som satt instucken i en ficka på den bakre pärmen. 


Jag har dock länge önskat mig en bok som kan vara kombinerad skiss- och skrivbok, och allra helst även innehålla rutat papper då det är smidigt att ha för att rita upp diagram på - och när jag hittade den modell av anteckningsböcker som kallas "Traveler's notebook" såg jag min chans!

Dessa bygger på ett system där du har en lös pärm eller omslag med resårband bakom vilka du trär in tunna anteckningsböcker. Lätt att byta inlaga när du känner för det, och enkelt att anpassa ett befintligt omslag visade sig!


Och ja, det kändes som en hädelse att göra hål i den fina boken!

Resultatet tycker dock blev väldigt bra, och jag har nu den anteckningsbok med både randiga, rutiga OCH blanka blad som jag så länge velat ha! 

Smidigt också att lätt kunna byta ut och variera vilka inlagor du väljer att ha i vid olika tillfällen. Möjligt att sätta i en tillfällig inlaga i samband med ex. en resa eller kurs och samla anteckningar från den där och samtidigt ha kvar de "vanliga" inlagorna.

Tiger Baby hittar du på Instagram som @tigerbabylove eller på www.tigerbabyshopen.blogspot.com


Vill du se fler exempel på denna typ av anteckningsböcker, sök på traveler's notebook, midori notebook eller fauxdori. 


Kommentarer
Postat av: irenejb

Väldigt fint fodral. Det blev ju jättebra med hålen och resåren för flera inlagor!

Svar: Är väldigt nöjd måste jag säga! Kan varmt rekommendera systemet med att fästa skrivböcker/inlagor i en lös pärm på det här sättet! :)
Metamorphosis

2016-12-15 @ 08:46:17
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0