Stickat: Träningsmössa Kulturtant-style



Hepp! Min Kulturtant-style-träningsmössa är färdig!  

Har saknat en vanlig, enkel toppluva som kan funka vid träning utomhus i kallgrader och som samtidigt rymmer håret uppstoppat in under mössan. För det är den kombinationen som varit svårt att finna. Tightare (köpe)mössor har ofta varit för kort/grunda och därför sakta krupit upp under löpturen medans mina rymligare (hemskickade)mössor å andra sidan varit för lösa och istället kasat ner i ansiktet... (att en aldrig blir nöjd!?) så jag har tagit saker i egna händer/på egna stickor! 

Stickor: 2,5mm
Garn: "Mille colori sock & lace luxe" från Lang Yarn färg nr. 0055
Mönster: Enklast möjliga! Lägg upp valfritt antal maskor (jag la upp 165 vilket med min stickfasthet blev lagom) slätsticka sedan en tub till önskad längd, ta ihop på valfritt sätt (här en ganska snäv ihoptagning där jag minskade 10 maskor per varv, placerad så att det bildas en spiral) För att göra den lite rolig (och kanske mer kulturtantig?) har jag avslutat med en i-cord som jag till sist slagit knut på!

På grund av envis förkylning har jag inte haft möjlighet att hårdtesta mössan, men lite light-testning i samband med snöskottning har det blivit och både hår och mössa höll sig på plats så det bådar gott!

Och färg OCH glitter sen - kan det bli bättre?! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0