Siri - så här långt


Siri har varit ett låååångdraget projekt om vi ska räkna från att jag bestämde mig för att sticka den. Mönstret köpte jag för ett (eller ett par?) år sedan, garnet köptes i höstas och jag la upp den nu i vinter... Nåväl!

Recension så här långt!

Mönstret: Intrikat och snyggt!  Ångrar verkligen inte att jag gett mig i kast med den!

Garnvalet: Tja, mörkgrått och lite melerat garn i 100% alpacka är ju inte garnet som gör detta mönster rättvisa riktigt och det var jag medveten om redan när jag köpte det men valde att bortse ifrån då jag sökte just det där lite tunga fallet i plagg av alpacka får.

Det jag dock inte tänkte på var hur svårt det skulle blir att lära mig läsa av mönstret och stickningen...

Eller hur sliprigt ett alpackagarn kan vara och hur lätt det då är att tappa maskor när du ska repa upp eller sticka om... 

Nåja! Jag tar det onda med det goda och utnyttjar det faktum att om felstickningar är svåra att hitta för mig så är de det även för andra = jag låter garnet dölja mina missar och besparar mig en hel del upprepning... 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0