Stickat: Döskallevantar med giftbubblor

Så! Efter vissa om och men är vantarna med döskallar (viktigt att de skulle vara svarta på vit botten och inte tvärt om!) och giftbubblor klara!

Ett gemensamt designprojekt mellan mig och mottagaren. Lägg gärna märke till detaljerna, som ex. "eldsfärgerna" i den lettiska flätan. Allt noga uttänkt av den unga designern!

GARN: 2 trådigt ullgarn (främst Kampes)
STICKOR: 2,5mm
DESIGN: Egen, men där jag utgått från en tom mönstermall för vantar för att få lite ledning i proportioner och maskantal.

Tyvärr visade vantarna bli på gränsen till för små för mottagaren/designern så vi får väl se hur mycket de kommer att hinna bli använda. I värsta fall får jag väl sticka ett par till lite större... 😉


Kommentarer
Postat av: irenejb

Snygga! Hoppas verkligen att de hinner användas innan de blir för små för ert designarbete gav ju verkligen ett fint resultat.

Svar: Tack! Jag har varit snabb att skicka med dem till förskolan så snart det blev kallt, så lite använda hinner de bli, tack och lov! Och tätstickade som de är i 100% ull så tål de även sandlådelek fint! :)
Metamorphosis

2016-09-12 @ 20:17:19
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0