Nagellacksmarmorerade ägg

Har för första året vågat mig på att ha ett ris enbart pyntat med urblåsta ägg! 


Lista riskabelt kanske med tanke på att det står i ett hem med både barn och katter - men jag tänker, vad är det värsta som kan hända?

Att de spricker?
Alltså samma sak som ändå skulle ha hänt om jag inte valt att blåsa ur dem när jag skulle laga pannkaka? 
Att jag skulle vara tvungen att pyssla ny ägg? (ja, vi vet ju alla hur jobbigt jag tycker att det är att pyssla... 😉) 

Helt enkelt - glädjen och nöjet med äkta äggskal överväger helt klart riskerna! 

Några ägg har jag färgat med gurkmeja (tips från coachen - färga dem INNAN du blåser ur dem. Urblåsta ägg flyter nämligen väääääldigt bra och är därför väääääldigt svåra att få ner i färgbadet...) men de allra flesta har jag marmorerat med hjälp av nagellack. 


Har tyvärr inga toppentips om hur du bäst går till väga, mer än då att du droppar nagellack i vatten som du sedan doppar äggen i. För mig känns det fortfarande väldigt slumpmässigt om det blir lyckat eller ej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0