Stickat: Hønsestrik-koftan

 
Efter en massa stickande och X-antal färgbyten är min Hønsestrik-kofta äntligen klar!
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den? Känns mer som ett plagg där bilder säger mer än ord?
 
Garnet är blandade tvååtrådiga ullgarner om ca 300m/100g. Mycket Kampes 2tr men även en del Sandnes Tove.
 
Stickat har jag gjort på 2,5mm och 3,5mm stickor. De olika diagrammen är en blandning av egenritade, inspirerade, lånade, kopierade och original från mönstret "Rygja" från Sandnes garn som jag utgått ifrån för att ha något att följa. Och så de finaste gamla pärlemorknapparna som pricken över i! ✨
 
 

Kommentarer
Postat av: Med nål och tråd

Den är helt fantastiskt snygg, vilket enormt arbete 😍

2017-11-29 @ 10:18:59
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Mari

fantastisk fin!

2017-11-29 @ 14:20:17
Postat av: Lotta Midfast

Ögonföjd! Härliga färger!

Svar: Tack för dina ord Lotta ❤️
Metamorphosis

2017-12-03 @ 08:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0