Lille J´s kofta



Det var verkligen på vippen att den inte skulle bli färdig i tid, Lille J´s kofta!

Så här såg den ut precis innan jag skulle ge mig iväg för att få träffa honom, hans mamma Lilla M, vännen C och alla de andra.
Kanske skulle det bli att skicka den med posten i alla fall?


Knapparna är då verkligen fina i alla fall!
Mjuka, rundade träknappar som Lilla M köpte till mig i Tallin.
Tyckte att det kunde passa bra att hon skulle få tillbaka några av dem, fast nu med en kofta på!

.
.
.
.
.

Men trott eller ej så hann den bli klar trots allt!
(även om jag satt och stickade klart det sista under tiden jag var där...)



Ingen livebild med Lille J tyvärr.
Trots att jag tyckte mig ha stickat en fasligt liten kofta (ca 68cl) så är den ännu på tok för stor för lillskrutten!
Gissar på att den kommer att passa bättre framåt vårvintern.

Garn: Gästrike 4tr från Järbogarn
Stickor: 5½mm och 4½mm
Mönster: Koftans Kofta
Övrigt: Träknappar (specialleverans från Tallin)


Är väldigt glad att jag tog mig iväg och fick träffa Lille J medans han fortfarande är så där riktigt lill-liten (För er som inte träffat honom kan jag tala om att han är en fantastiskt söt lite unge!) och att vi lyckades träffas, jag och mina kära vänner!

När vi nu lever utspridda här och var i vårt avlånga land värmer det extra mycket de gånger vi får träffas alla tillsammans!

(...även om det ibland känns som det var igår som vi träffades var och varannan dag! )

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Jämfört med dock-koftan är den där gigantisk :-) Supermysig presentkofta och fin berättelse om det här med "gamla" vänner.

2009-12-30 @ 09:36:12
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kram på dig gumman /C

2010-01-01 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0