Dagens tygkasse




Jag börjar så sakta ta mig nedåt i UFO-högen.
Det ljusblå jeanstyget var från början ett par jeans i vuxenstorlek som jag började sy om till barnbyxor... och som någonstans efter grensömmen hamnade i min samling av UFOn istället för att slutföras.

Idag hade jag inte alls någon lust att sy några byxor, men däremot var jag sugen att sy en till tygkasse!

Nylonbandet är nytt och såldes egentligen som spännband, men visst gör det sig bättre som axelband!?
Bakfickan som sitter på som dekor är däremot återbrukad från ett par av de slut-slitna jeansen som gick åt till förra omgången jeans-tygkassar.
Överkanten har lämnats rå för att bli lite snyggt fransig, men jag har säkrat med en söm för att tyget inte ska repa upp sig allt för långt.

Börjar dock fundera på hur många kassar jag behöver, egentligen?
(hitills har de bara landat i "färdigt" högen i väntan på nya äventyr)

Antingen så kommer alla vänner och bekanta att få tygkassar i present från och med nu, eller också är det kanske tid att börja byta bort eller sälja av?

Vi får väl se...


Kommentarer
Postat av: MiA

Ja, bandet blir jättefint som axelband :)

2010-08-27 @ 17:32:34
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Du menar att det kan bli för många kassar/väskor? Snyggt spännband du hittat. Ser perfekt ut som axelremmar.

2010-08-27 @ 21:35:48
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: Deleine

Om du planerar på att he bort dem

Till nära och kära i present vill jag nog bli din nya bästis ;)

2010-08-28 @ 08:54:32
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0