Kompisklappen




Jag har en fin vän som generöst låtit oss både låna och ärva barnsaker och barnkläder som jag ville ge en present. Som tack för allt, men också för att hon är den hon är! Det var tänkt som en födelsedagspresent, men lite sjuka barn kom emellan och det fick bli en julklapp istället!

En klapp som dock aldrig fick något rim faktiskt...
Någon som har ett bra rim på tygbindor på lut?

Samma modell som de tyg-trosskydd jag sytt tidigare, men denna gång vändsydda, lite tjockare mellanlager för uppsugningens skull och stickningar på inlägget och längs kanten - ja, mer rejäla och välarbetade helt enkelt!

Material:
PUL på utsidan, fyllning av återbrukad  flanellfilt, KAM-knappar ditsatta med min älskade knapptång och en väldigt sött och somrig bomullsflanell från Sydilla på insidan.

Kanske att mönstret med alla blomsterälvor och aklejor är aningens för gulligulligt för mottagaren, men samtidigt så är det ju himla fint och jag tycker att det blev väldigt fina och glada tygbindor, och fina och glada saker är roligare att använda än tråkiga och fula!
Och man mår så mycket bättre om man har roligt, eller hur?!

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Omtänksam present, och fin! Hoppas hon blir glad :)

2011-12-31 @ 16:32:20
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej, undrade om du sydde på beställning och utan plast, jag har material annars, mejla gärna!

Vänligen Mia

2014-07-19 @ 12:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0