Skånska pepparkakor


Skånska pepparkakor - en mycket god idé!

Jag hör till en av dem som gärna bryter ned vanliga, tunna pepparkakor i filen och flingorna eller äter dem med  smör och ost på. Även om det kanske inte är så man ska äta dem. Förstå då hur glad jag blev när jag läste inne på Med nål och tråd om skånska pepparkakor som man kan äta med smör och ost! Jag hittade även samma recept i kokboken här hemma under namnet "Frukostpepparkakor" och där till och med rekommenderas de att ätas i fil eller med smör och ost på!

Detta måste ju bara testas - och ja, jag gillar dem!

Snabba att baka ut var de också! Bara att skära degrullen i skivor och lägga upp på plåten. Dock tycker jag nog fortfarande att det är roligare att baka de vanliga tunna med alla roliga former - men det kanske går med dessa också? Bara att man gör dem väldigt mycket tjockare?


Anna-dagen till ära tycker jag att den här burken passade extra bra!
Som en liten grattishälsning till alla er Annor där ute i cyberrymden!

Kommentarer
Postat av: Deleine

Men man tackar... Inte så många som grattar en på namnsdagen :)

2011-12-10 @ 13:13:08
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0