Det blev en ny dragkedja trots allt.

Bara så ni vet så fick den slitna Kånken-ryggan en ny dragkedja ändå.

90cm dragkedja på metervara, en del pillerjoxgöra med att sprätta den gamla dragkedjan och nåla och sy den nya var vad som behövdes.

Materialkostaden blev 20:- + lite frakt och sytråd.
Tidsåtgången har jag ingen aning om då arbetet avbröts 372ggr ungefär (kändes det som) av blöjbyten, sövning av bäbis, amning, lunch, avröjning av bord och annat som hör en småbarnförälders dag till.

Riktigt fint blev det. Och riktigt nöjd är jag att jag tack vare peppen i kommentarerna faktiskt gav Kånken en chans till!

Bästa överraskningen var att det ju gick finfint att sätta på löparna på varsin ände av den där metervara-dragkedjan! Det visste jag inte om det skulle funka förrän jag faktiskt testade! Tjoho för det! Och tjoho för peppande bloggkommentarer som får en att ta sig för projekt man annars aldrig skulle gett en chans!


Kommentarer
Postat av: solängel

Heja dig! Och heja Kånken! På lördag får min lilla, fast stora, M en alldeles LILA Kånken till sjuårspresent. Hoppas den får ett lika långt liv som sambons blå...

2012-05-06 @ 21:47:58
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Ja vad bra att du gav dig tusan på att laga den!

2012-05-07 @ 08:59:23
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0