Mitt i persiljan!

 
Jag hade lite ont om tid där i våras och insåg att jag inte skulle hinna ta mig till en handelsträdgård inom rimlig tid, så jag gjorde så där som man inte ska göra. Alltså, jag köpte en kruka persilja på vanliga mataffären när vi skulle laga falafel, och efter att vi tagit vad vi behövde till smeten så delade jag på plantan och grävde ned dem i en av våra pallkragar - och JISSES vad mycket persilja vi har i år!
 
Jag har fryst in en STOR påse redan, och det är ändå lika mycket kvar, minst! Pesto på persilja står på listan över saker att göra. Men vad mer kan man göra? Mer än ännu mer falafel alltså? Tips mottages tacksammast!
 
(Och ja, larven slapp undan min persiljeplockning med livet i behåll)
 

Kommentarer
Postat av: solängel

Vilken lycka! Och snabb genväg till en stor skörd, tror jag gör så nästa år... :-)

2013-08-21 @ 11:19:43
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Kall pastasås med fetaost, finhackad persilja, vitlök och nötter. Det är gott! Läggs på varm pasta!

Postat av: klockarbarn

Ni råkar inte ha marsvin. De gillar persilja annars.

Svar: Tack för det tipset! Vi har inga marsvin själva, men tack vare dig fick min väns marsvin en rejäl bukett att knapra på!
Metamorphosis

2013-08-21 @ 19:19:35
URL: http://www.klockarbarn.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag gillar persilja och ett måste är att ha den i korvsåsen när jag gör pasta och korvsås. Annars så sätter jag den i lite vad som helst. Föredrar den släta varianten. Den krusiga kan nästan kännas vass när man äter den.

2013-08-23 @ 14:37:00
URL: http://www.jagblommar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0